Veel gestelde vragen
Hieronder zie je veel gestelde vragen omtrent het bestel- en retourneer proces, maar ook over onze fraaie producten.
Vragen over het bestel- en leverproces
Wat is de levertijd?
Alle bestellingen worden binnen 3 werkdagen verzonden. In de praktijk meestal nog dezelfde werkdag als je bestelling voor 13:00 binnen is. Soms kan er een dag tussen zitten als we bijvoorbeeld inkopen aan het doen zijn. Als we op vakantie zijn worden bestelling minder frequent verzonden, dit staat dan ook vermeld bij het bestellen.
Na je bestelling ontvang je een email met de track ent race code van je pakje, daarmee kun je zien waar je pakketje is bij postNL. Over het algemeen worden pakketjes de volgende werkdag bezorgd in zowel Nederland als Belgie. Brievenbuspakjes kunnen er 1 tot 2 dagen langer over doen en de statusinformatie van de track en trace is helaas nog iets minder nauwkeurig dan bij normale pakketten.
Help, ik krijg de melding dat mijn pakket is bezorgd, maar heb nog niets ontvangen!
Meestal gaat deze vraag over pakketjes die door de brievenbus kunnen. Dit staat vermeld in de email die je hebt ontvangen met de track en trace code. Gaat het om een normaal pakketje, neem dan even contact met ons op.
Bij pakketjes die door de brievenbus pakken is de track en trace helaas nog niet zo goed als bij normale pakketjes. Omdat deze door de postbode worden bezorgd kunnen die niet gescand worden op het moment dat ze door de brievenbus gaan. Soms kan het 1-2 dagen duren voordat je pakketje ook daadwerkelijk binnen is.
Het kan sowieso nooit kwaad om even de buren te checken. En wees gerust, van alle pakketten die we verzenden raken er maar 1-2 per jaar zoek, dus de kant is groot dat je pakje alsnog wordt bezorgd. Heb je na 2 dagen nog niets binnen? Neem dan even contact met ons op, dan doen we navraag bij PostNL.
En in het onfortuinlijke geval dat je pakje kwijt is geraakt bij de post, lossen we het op! Het kan even duren door het zoek-proces bij postNL, maar oplossen doen we!
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen €5,95 binnen Nederland, boven de €60,- is het gratis. We verzenden in zo klein mogelijk verpakking, dus als het door de brievenbus past doen we dat. Deze netto kosten zijn een gemiddelde van wat wijzelf betalen voor de brievenbus pakjes en normale pakketten. Zendingen naar België kosten €10,28. Dit zijn de kostprijzen voor ons, wij verdienen niets op de verzendkosten. Verzenden naar België is gratis bij een bestelling vanaf 100,-
Hoe wordt een bestelling geleverd?
Je ontvang de bestelling netjes ingepakt. We proberen zoveel mogelijk te recyclen, dus meestal gebruiken we onze kranten of bubbeltjes folie dat we zelf hebben ontvangen. Bij kleinere bestellingen ontvang je de stenen in een kartonnen brievenbus doosje. Om de pakketten dicht te plakken gebruiken we papieren tape, zodat je het doosje zo bij het oudpapier kunt doen. Of natuurlijk hergebruiken! Grotere bestellingen gaan ofwel in een doosje, ofwel in een gerecyclede doos uit de supermarkt.
Uiteraard is het belangrijkste dat jouw stenen in goede conditie aankomen. Daarom gebruiken we bij kwetsbare stenen bubbeltjes plastic om ze te beschermen. Zoveel mogelijk hergebruiken we wat we zelf hebben ontvangen, en vullen dit aan met nieuwe folie.
Standaard gebruiken wij postNL als vervoerder. In onze ervaring raken daar het minste pakketjes kwijt.
Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben?
Het kan altijd zijn dat je een andere verwachting had van de bestelde edelsteen. Neem in dit geval contact met ons op per e-mail, telefoon of whatsapp. We zoeken dan samen naar een goede oplossing. En je kunt binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden retourneren. Voorwaarde voor stenen is dat ze onbeschadigd zijn, en voor olie of wierook dat de verpakking nog gesloten is.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kunt altijd contact opnemen als de stenen je niet bevallen, dat kan altijd gebeuren. We willen graag dat je net zo geniet van de stenen als ons. Je kunt daarom altijd retour zenden binnen 14 dagen. De kosten daarvoor zijn voor eigen rekening. We bieden je de optie aan om vergelijkbare producten aan te schaffen, of storten het volledige aankoopbedrag terug. Heb je specifieke wensen bij je bestelling, of wil je weten wat je ontvangt? Stuur ons een berichtje, of zet het bij je bestelling opmerkingen en we sturen je vooraf een foto. Zodra we je pakje in goede orde en onbeschadigd hebben ontvangen, retourneren we je andere keuze, of storten we je aankoopbedrag terug. Zie hiervoor ook onze algemene voorwaarden
Hoe stuur ik mijn pakket retour?
Meldt altijd even dat je iets retour wilt sturen. En zorg dat in ieder geval je naam en ordernummer in het pakket aanwezig zijn, zodat we terug kunnen vinden bij welke bestelling het pakketje hoort.
Je kunt je pakket retour sturen naar:
Blije Boeddha edelstenen
Voorhuisstraat 12
1746AS Dirkshorn.
Laat het ons wel een weten als je iets retour stuurt, dan weten we van wie het komt en benaderen we je over de afhandeling. een retourformulier is niet nodig. Zorg dat je de stenen goed inpakt, want we kunnen alleen je aankoopbedrag terugstorten als we je aankoop onbeschadigd hebben ontvangen.
Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug heb na retourneren?
We storten uiterlijk 1 werkdag na het ontvangen van je retourzending het geld terug op de rekening die je hebt gebruikt bij het betalen.
Help, ik heb een vraag of probleem met bestellen!
Komt goed je kunt altijd een email sturen naar [email protected], appen of bellen naar 06-38547725 . Samen komen we er uit!
Vragen over producten
Krijg ik een ringetje bij mijn bol?
Uiteraard krijg je een houten ringetje bij iedere bol die je besteld 🙂
Kunnen jullie ook armbanden met sluiting maken?
Jazeker, we kunnen iedere armband aanpassen zodat deze met sluiting kan worden gedragen. We rijgen de kralen dan op staaldraad. Je kunt kiezen uit een goud- of zilverkleurige sluiting. Daarvoor moeten we je polsomtrek weten.
Hoe bepaal ik mijn polsomtrek?
De polsomtrek staat bij de armbandjes vermeld. Dit kun je meten door een strook van een A4-papiertje om je pols te doen en een lijn te trekken waar het uiteinde overlapt. Meet vervolgens de lengte op van het strookje tot de streep, dat is je polsomtrek. De armbandjes zijn meestal rekbaar, maar het zit het meest prettig als het armbandje gelijk, of iets ruimer is dan jouw polsomtrek. Mocht dit geen standaard maat zijn, neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden om de armband op maat te maken voor je.
Hoe weet ik welke steen bij mij past?
Volg je gevoel! Iedereen is uniek, dus ga af op wat je aantrekt, je mooi vindt, of juist welke omschrijving je aanspreekt. We doen altijd ons best om de meest passende steen voor je te selecteren bij het verzenden. En zoek je meer ondersteuning of kom je er niet uit? Laat ons dan de meest passende steen voor je uitpendelen!
Hoe reinig ik mijn edelsteen?
Er zijn veel manieren om jouw edelsteen weer lekker schoon van energie te maken. Lees hierover het blogbericht over edelstenen reinigen.